اخگر ایرانی ( سریع و خشن )
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان
این سلاح ایرانی دارای کالیبر 7.62 میلیمتر و شش لوله بوده و بیشینه نواخت تیر آن چهارهزار تا پنج‌هزار گلوله بر دقیقه و برد نهایی آن بیش از هزار متر اعلام شده که با عملیاتی‌شدن آن، توان دفاعی واحدهای زمینی کشورمان به‌طور چشمگیری افزایش می‎یابد.
امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق با اشاره به موفقیت های سالهای اخیر این نیرو در طراحی و ساخت انواع سلاح های سبک و سنگین گفت: خودکفایی و خوداتکایی نیروهای مسلح، مورد تأکید امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده و مواردی چون تانک ذوالفقار به‌عنوان نمونه‌هایی بارز و مهم در این زمینه محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از ابتکارات و نوآوری‌های نیروی زمینی ارتش در مرحله تولید انبوه قرار دارد، به سلاح مهم اخگر اشاره کرد و افزود: این سلاح به دست جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و نمونه رزمی آن برای تولید انبوه آماده شده است.

حیدری با اعلام اینکه تولید انبوه این سلاح مهم را در دستور کار داریم و این روند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالاً از مهرماه شروع خواهد شد، خاطرنشان کرد: تولید انبوه این سلاح با مشارکت نیروی زمینی و وزارت دفاع انجام خواهد شد.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص بخش هایی که قرار است به این سلاح مجهز شوند نیز گفت: برنامه ما این است که یگان‌های کماندو و تکاوری نزاجا را به این سلاح مجهز کنیم.

 با سخنان فوق مشخص می شود که تیربار 6 لوله چرخان «اخگر» که دارای قابلیت‎های رزمی بی‎نظیری است توسط متخصصان کشورمان برای تولید انبوه آماده شده و در وهله اول برای تجهیز واحدهای زمینی با آن اقدام خواهد شد. از اینرو در مطلب پیش رو به تاریخچه این نوع سلاح‎ها، قابلیت‎ها و مزایای آن نسبت به تیربارهای تک لوله می‎پردازیم.

پیشینه تیربارهای چند لوله چرخان به اختراع دکتر «گتلینگ» در سال 1860 بازمی‎گردد که اولین نمونه از تیربار چندلوله خود را ساخت در حالی که چرخش لوله‎ها در آن با نیروی دست انجام می‎شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها